Energielabel Amsterdam
1. Afspraak inplannen
Eerst vraagt u een Energielabel aan via onze site. Daarna zullen wij telefonisch contact met u opnemen. Tijdens dit gesprek plannen wij een datum in. Daarnaast kunt u tijdens dit gesprek vragen stellen.
2. Inspectie van woning
De inspectie van de woning vindt bij u op locatie plaats. Onze experts toetsen de energiezuinigheid van de woning. Dit doen zij aan de hand van 150 kenmerken.
3. Rapportage
De opgenomen data wordt op kantoor verzameld en verwerkt. Daarna wordt het energielabel geregistreerd. De rapportage bestaat uit het energielabel rapport. U ontvangt de rapportage binnen 5 of maximaal 10 werkdagen per email.
Het berekenen van een energielabel Amsterdam
Een energielabel wordt berekend naar aanleiding van een opname van uw woning. Dit wordt gedaan door een erkend energie-adviseur. Hierbij worden ongeveer 150 verschillende kenmerken van de woning geïnventariseerd. De resultaten van de opname worden verwerkt in onze speciale software. Hiermee wordt het label van de woning berekend.
Adviseurs
Immers werken wij uitsluitend met gediplomeerde en erkende energie-adviseurs. De adviseurs komen uw woning opnemen, inmeten en beoordelen. Alle gegevens en kenmerken van uw woning in Amsterdam worden in software verwerkt. Hiermee wordt het energielabel berekend. Het getal van het label bepaalt het energielabel. Aangezien er op veel kenmerken wordt gecontroleerd. Kan hierdoor het label desondanks anders uitvallen.
Energielabel Amsterdam voor bedrijfspanden
Ook voor bedrijfspanden geldt dat het verplicht is om een energielabel te hebben. Dit geldt voor overheidsgebouwen. Daarnaast geldt dit ook voor winkels, kantoren en bedrijfspanden. Tevens zijn medische en horeca panden verplicht om een geldig label te hebben.
Hoe werkt een aanvraag van een energielabel ?
Het aanvraagproces van een energielabel Amsterdam ziet er als volgt uit:
- U vraagt een energielabel aan voor uw woning.
- Wij nemen telefonisch contact met u op. Wij stellen u enkele vragen en plannen een afspraak in.
- Tijdens de inspectie zullen wij alle kenmerken van het pand bekijken. Aan de hand hiervan kunnen wij het label bepalen.
- Vervolgens zullen wij onze bevindingen vast leggen in een rapport. Daarna zullen wij het definitieve energielabel afmelden bij het RVO.
- Binnen 5 a 10 werkdagen na de inspectie ontvangt u het rapport. Dit rapport zal u per email ontvangen.
Hoe lang duurt een aanvraag van een energielabel Amsterdam?
Op uw aanvraag wordt binnen een half uur gereageerd. Spoedig zal er eerst een afspraak ingepland voor een inspectie. Gewoonlijk wordt het label binnen 5 a 10 werkdagen na inspectie opgeleverd.
Geen energielabel in Amsterdam nodig maar bijvoorbeeld wel in Leiden?
-
Vaste lage prijzen
Adficom hanteert vaste lage all-in prijzen. Hierdoor betaal je geen extra kosten. Zoals voor het registreren/afmelden van het energielabel.
-
Werkgebied in Amsterdam
Wij leveren energielabels voor woningen voor een groot deel van Nederland.
-
Portefeuille korting mogelijk
Heeft u meerdere panden waar u een energielabel voor nodig heeft? Neem dan contact met ons op voor een prijs op maat.
-
In enkele dagen uw label
In 5 a 10 werkdagen kunnen wij het energielabel aanleveren.
-
BRL 9500 Certificering
Adficom is een BRL9500 gecertificeerd bedrijf. Hierdoor kunnen wij zelf labels afmelden. Wij zijn hierdoor niet afhankelijk van derden.
-
Binnen een werkdag reactie
Heeft u een aanvraag ingediend? Dan hoeft u niet lang te wachten. Wij reageren binnen een werkdag.